Skrevet av Sverre den 31.10.2009

Nettvalgkampen til Arbeiderpartiet

Blogging, nett og media, Valg09 0 kommentarer

Fredrik Bjørnebekk på bloggen Pravda kommer med noen tall på Arbeiderpartiets nettvalgkamp. Han oppgir ikke hvor de kommer fra. Prøver meg heller ikke på noen analyse for øyeblikket, men tallene er nå interessante i seg selv. Særlig siden alle bruker å holde nettstatistikken sin så tett til brystet. Viser i alle fall at det ble satset stort på nett:

  • 308 682 besøk på Arbeiderpartiet.no (213 203 absolutt unike)
  • 90 214 besøk på viktigfordeg.no (79 967 absolutt unike)
  • 17 000 plakater er laget på kampanjesiden Viktigfordeg.no
  • Youtube: 50 valgkampvideoer er vist 61 000 ganger. I tillegg tusenvis av seere på arrangementer vi har streamet live
  • Annonser på Google er vist 13 millioner ganger, og klikket på 57 000 ganger
  • Jens Stoltenbergs tilhengerskare på facebook har økt med 8912 i løpet av valgkampen. Siden hadde i snitt 1880 visninger om dagen. Jens Stoltenberg er i verdenstoppen blant politikere på Facebook. (80 853 sidevisninger, 13 855 bildevisninger, 10 691videovisninger)
  • Vi har sendt ut nesten 290 000 e-post i løpet av valgkampen til 25 000 mottakere
  • Vi har sendt ut over 100 000 sms til egene medlemmer og eget apparat
  • 700 publiserte bilder på Flickr – 51 000 visninger
  • Alle stortingskandidatene har profil på Mitt Arbeiderparti. De fleste er også til stede i andre nettsamfunn
  • 250 twitrere sympatiserer med Arbeiderpartiet. Vi er det største partiet på Twitter.
  • Nesten 70 rødbloggere

Hva nå?

Kommentarfeltet er stengt.

Abonner på denne bloggen:

Abonner via RSS-feed
Hva er RSS?

..eller, abonner via epost:
“It's chutzpah as the Yiddish define it: A child who kills his parents and then begs for lenience because he's a pitiable orphan.”
‐ Ezra Klein
© Det politiske dyr | Theme: Politikkdyr, basert på BloggdesignsTWO av Bloggdesigns.no

Bad Behavior has blocked 379 access attempts in the last 7 days.